sobota, 11 lutego 2012

Serduszko puka...

W zasadzie walentynki to nie jest główny temat naszych zajęć, ale... Ale te wszystkie serca, które już od kilku tygodni królują na blogach, trochę mnie zainspirowały. Więc pobawiliśmy się niewalentynkowo, ale z sercem jako motywem przewodnim. Oto w wielkim skrócie, nasze zabawy.
Witrażowe serca - na wyciętych ze sztywnej folii sercach, malowaliśmy własne wzory. Teraz pięknie ozdabiają nasze drzwi balkonowe ;-)

serca - witrażyki

Wycinanki - udało mi się w końcu znaleźć coś, co łatwo wyciąć i daje ładny efekt. Na złożonych na pół kartkach, narysowałam połowę serca i pokazałam chłopcom jak wycinać. Bardzo im się podobało! Potem serca kolorowaliśmy kredkami pastelowymi (nie mogłam się oprzeć i też jedno zrobiłam;-)) i przypięliśmy spinaczami do sznureczka. Kolorują nam teraz te zimne, białe dni.

serduszkowe wycinanki

Serce przewlekanka. Tym razem zrobiłam z kartonu (blok techniczny kolorowy) dwustronne serce i dokleiłam do nitki kawałek wykałaczki. Ma to być przygotowanie do szycia. Na zdjęciu efekt pracy Mikołaja.

Gra w wojnę. Te karty przygotowałam jakiś czas temu (użyłam serc bo akurat miałam takie naklejki) i gramy nimi standardowo w wojnę, przy okazji doskonaląc licznie i porównywanie ilości.

karaty do gry w wojnę

tutaj link do strony z kolorowankami i innymi zadaniami dla dzieci. W dziale połącz kropki, można znaleźć kartę z sercami - my skorzystaliśmy. Miłej zabawy ;-)

6 komentarzy:

  1. Pomysł z sercami na sznureczku znakomity. Jutro zrobimy, dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. :) Fajne karty, my bawimy się podobnie tylko używamy zwykłych kart, na razie bez figur, moja pięcioletnia Hela nauczyła się w ten sposób liczyć i rozpoznawać cyfry w miesiąc ;). Kupię od ciebie pomysł samodzielnego, dla dzieci, wycinania serca ze złożonej kartki. Będą miały frajdę. Wszystkie serduszka oczywiście śliczne! Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Serduszkowo u Was. Serduszka - przewlekanki wykorzystamy na pewno. Chociaż teraz bardziej aktualne będą chyba pączki - przewlekanki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej, czym malowaliście foliowe serca ;)?
    Pozdrawiam
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katarzyno P - malowaliśmy farbkami witrażowymi, które kupiłam w zwykłym sklepie papierniczym

      Usuń
  5. Madziu ! Dziękuję za wsparcie! Pozdrawiam i podziwiam Wasze serduszkowe twórczości ;-)))
    Poskaczę u Was po postach!

    OdpowiedzUsuń