piątek, 29 lipca 2011

Coś z niczego czyli robimy sobie zabawki

Gdy siadłam dziś do komputera, żeby podzielić się z wami, naszą kuchenką, którą zrobiłam zainspirowana pomysłami z bloga Two little seeds, nieopatrznie najpierw pozaglądałam co nowego na znajomych blogach. Zajrzałam do Asiami a tam taka cudna kuchenka. Zachwyciła mnie i zaczęłam się zastanawiać czy pisać o naszej, która jest o wiele prostsza i nie taka ładna. W końcu uznałam, że nasza spełnia trochę inną rolę, więc może warto ją pokazać.
Odkąd Dominik miał około półtora roczku, zaczął bawić się w gotowanie. Przygotowałam mu pudło tematyczne pt. "Kuchnia" i tam gromadziliśmy wszystko czego potrzebował: garnki, łyżeczki, miseczki, pojemniki z makaronem, grochem etc. Ale brakowało nam kuchenki... W sklepach były albo koszmarnie duże i drogie, albo te malutkie były różowe i z ohydnego plastiku. Takiej nie chciałam. I wtedy przeczytałam tego posta. Ta pralka zwaliła mnie z nóg: szybko, tanio, pomysłowo i zostawia tyle pola do wyobraźni! Pralnia to nie był dobry pomysł dla nas, nie chciałam się bawić z dziećmi w coś czego w ogóle nie znają. Ale pomyślałam, że w ten sam sposób mogę zrobić kuchenkę! Na kawałek kartonu nakleiłam dwa kółka z papieru ściernego, w wycięte dziurki wcisnęłam zakrętki z mleka i gotowe. Parę minut, zero kosztów a zabawa przez szereg miesięcy!

niby nic a udaje kuchenkę
Początkowo miałam robić z pudełka, które można by otwierać na dole - tak żeby był piekarnik. Pomyślałam jednak, że zajmie za dużo miejsca więc zrezygnowałam. Kiedy Dominik piecze ciasteczka, otwiera sobie wyimaginowany piekarnik. I też działa ;-)


P.S. A teraz żegnamy się z wami, bo nadeszła nasza kolej na WAKACYJNY WYJAZD :-)
Do zobaczenia po powrocie ;-)

12 komentarzy:

  1. I Twoja i Asi kuchenka jest fajna. Obie zachęcają do zabawy a jak wiadomo o to chodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A pralka jest naprawdę rewelacyjna. I pranie takie tanie

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały pomysł Madziu ;-)))) Kiedy Kuba był mały też miałam podobną kuchenkę - długo nam służyła i aż żal było się z nią rozstawać ;-) Twój pomysł z palnikami z papieru ściernego bardzo mi przypadł do gustu - edukacja sensoryczna zawsze to dodatkowa atrakcja. Dziękuję za inspiracje, kiedy dojdziemy do tematu poświęconego "jedzeniu" na pewno wykorzystam ;-)

    Życzę Wam wspaniałego wypoczynku ;-)
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  4. Będziemy tęsknić:)Życzymy słonecznej pogody|!

    OdpowiedzUsuń
  5. takie zabawki sa najfajniejsze, u nas furorę zrobił garaż z pudła, mimo iż Tomek miał przeogromny ze sklepu ten pudłowy był dłużej uzywany :)a jak się zepsuł to nie było szkoda :)
    Udanego wypoczynku! (pogody!)
    my tez teraz się wybieramy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Madziu świetna, sensoryczna kuchenka :-)Pomysł z papierem mnie powalił....

    Nasza Mania dostała ostatnio pralkę ,ale taką ze sklepu i nic innego nie robi tylko gotuje i pierze( brryy...)
    Cudownego urlopu życzymy i czekamy na Was!!!
    Uściski wakacyjne :-))))

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej! Z radością informuję, że nominowałam Cię do nagrody :)

    http://ponadsiebie.blogspot.com/2011/08/blogowa-zabawa.html

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. I od nas też nominacja do nagrody ONE LOVELY BLOG AWARD! http://wpogonizae.blogspot.com/2011/08/nominacja.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow, I am so happy you liked our washing machine! Thanks for the link. I really like your cooker.
    Daisy xxx

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja również nominuję Twojego bloga do nagrody. Mnóstwo inspiracji. Pozdrawiam www.madredziecko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Widzę, że nie jestem pierwsza, ale też pozwolę sobie zaprosić do zabawy ONE LOVELY BLOG AWARD i nominować z obu moich blogów:
    http://naszeodkrycia.blogspot.com/2011/08/podroze-po-ciekawych-blogach.html
    http://dwaplustrzy.blogspot.com/2011/08/swiat-jest-dziwny.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Droga Magdo,

    Właśnie odkryliśmy Twój blog, który bardzo nam się spodobał. Chcielibyśmy zaproponować Ci możliwość publikacji wpisów z Twojego blogu na naszym portalu dla kobiet toteż prosimy o kontakt e-mailowy, żebyśmy mogli przesłać Ci szczegóły naszej oferty.

    Z góry dziękuję,

    Justyna,
    Redakcja Ladiva.pl
    jdomieniecka@kankan-group.com
    http://www.ladiva.pl/

    OdpowiedzUsuń